مقالات

راهنمای خرید قلیان

راهنمای خرید قلیان

راهنما خرید قلیون و نکاتی مهم در تهیه قلیان

برخلاف تصور عموم خرید قلیان (hookah) آنگونه که نشان می دهد آسان نیست. شما برای تهیه قلیون نیز مانند سایر اجناسی که قصد خریدش را دارید، نیاز به بکارگیری دقت و توجه خواهید داشت.

قلیان ها وسیله های ساده ای هستند که برای دود کردن گیاه تنباکو مورد توجه قرار گرفته اند. بدون در نظر گرفتن معایب و مزایا قلیون کشیدن باید بگوییم که در سالیان اخیر جوانان زیادی در اوقات فراغت خود به استعمال قلیان روی آورده اند. بنابراین طبیعی است که نیاز به راهنما خرید قلیان حس شود. در ادامه به بررسی عواملی که در هنگام تهیه این وسیله باید به آن توجه داشته باشید، خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید قلیان 11

ارتفاع قلیان چقدر است؟

اولین نکته ای که در هنگام تهیه یک قلیان باید به آن توجه داشته باشید، ارتفاع است. یکی از عواملی که باعث دسته بندی قلیان ها می شود همین ارتفاع است. تفاوتی که ارتفاع بیشتر می تواند ایجاد کند در میزان دود تولیدی بیشتر مشاهده می شود. معمولا به این دلیل که حمل قلیان های کم ارتفاع تر، آسان تر است، افراد زیادی ترجیح می دهند به جای تهیه قلیان های بزرگ، یک قلیان جمع و جور تر خریداری کنند.

اینکه شما از میان هزاران هزار قلیان موجود در بازار کدام یک را انتخاب کنید، کاملا به خودتان بستگی دارد. با توجه به شرایط خود می توانید تصمیم بگیرید که کدام قلیان برای شما کارایی بیشتری دارد.

راهنمای خرید قلیون

جنس شیلنگ قلیان از چیست؟

در چندین سال پیش شیلنگ قلیون های مورد استفاده از ایمنی بالایی برخوردار نبودند، همین موضوع نیز باعث می شد تا افراد استفاده کننده در خطر ابتلا به بیماری های ریوی و باکتریایی بسیاری قرار گیرند. اما خوشبختانه این مشکل رفته رفته حل شد. امروزه در بیشتر قلیان ها از شیلنگ های سیلیکونی استفاده می شود. این شیلنگ ها در برابر عوامل بیماری زا، ضربه، فشار و حتی دما بالا از خود مقاومت نشان می دهند. همین موضوع باعث می شود تا احتمال آسیب دیدگی افراد در هنگام استفاده از قلیان هایی با شیلنگ سیلیکونی کمتر باشد.

لازم به ذکر است شیلنگ های سیلیکونی از زیبایی بیشتری نیز برخوردارند. همین موضوع نیز باعث می شود تا تقاضا برای خرید قلیان هایی با این شیلنگ ها افزایش پیدا کند.

جنس بدنه قلیان از چیست؟

بدنه قلیان را بر اساس جنس می توان به سه دسته بدنه های چوبی، بدنه های شیشه ای و بدنه های فلزی تقسیم بندی کرد.

بدنه های چوبی همان گونه که از نامشان نیز پیدا است با استفاده از چوب طراحی و ساخته می شوند. این بدنه ها معمولا ساخته دست هستند و با استفاده از حکاکی زیبا می شوند.

در مقابل قلیان های دارای بدنه شیشه ای با استفاده از کریستال ساخته می شوند، و زیبایی خیره کننده ای ایجاد می کنند. از قلیان های دارای بدنه شیشه ای بیشتر برای تزئینات دکوراسیون استفاده می شود.

قلیان هایی با جنس بدنه فلزی یا برنجی از محبوب ترین قلیان ها هستند که به دلیل ایمنی بالاتر نسبت به سایرین از طرفداران بیشتری برخوردار است.

بدون در نظر گرفتن ارتفاع انواع قلیان از یکی از بدنه های نام برده استفاده می شود.

راهنمای خرید قلیان عربی

جنس سری قلیان چیست؟

سری قلیان یکی از مهم ترین بخش های قلیان است که زغال قلیون و تنباکو را در خود جای می دهد. توجه به جنس و نوع سری قلیان از حوله مواردی است که در هنگام خرید قلیان حتما باید به آن توجه کنید.

به طور کلی سری قلیان را به دو دسته سری های سفالی و سیلیکونی تقسیم بندی می کنند. در قلیان های قدیمی پیاده تر از سری های سفالی معمولا استفاده می شود. اما در قلیان های نوین به دلیل امنیت بسیار بالاتری که سری های سیلیکونی دارند، معمولا از آن ها استفاده می شود.

ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که سری های سفالی و سیلیکونی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سری های سیلیکونی به دلیل جدا کردن بخش زغال و تنباکو باعث کاهش مضرات مصرف قلیان می شود. به عبارتی می توان گفت قلیان هایی که دارای سری سیلیکونی هستند، خطر کمتری برای ابتلا به بیماری های مختلف ناشی از استعمال قلیان دارند.

راهنمای خرید قلیان عربی

قیمت قلیان منتخب چقدر است؟

پس از بررسی گزینه‌های گفته شده حالا زمان پرداختن به این موضوع است که قیمت قلیان منتخب چقدر است؟

تنوع مدل های قلیان باعث می شود تا با قیمت های مختلفی رو به رو باشیم. بنابراین شما می توانید با توجه به میزان بودجه خود یکی از بهترین قلیان های موجود در بازار را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

در نظر گرفتن فاکتور قیمت باعث می شود تا گزینه های بسیاری برای شما رد شوند. این موضوع باعث می شود تا تصمیم گیری برای خرید قلیان ایده آل آسان تر باشد.

راهنمای خرید قلیان مدرن

بهترین مجموعه برای خرید قلیان کدام است؟

پس از اینکه قلیان منتخب خود را پیدا کردید، حالا زمان انتخاب یک مجموعه معتبر برای خرید آنچه که انتخاب کرده اید، است. مجموعه های بسیاری هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری در زمینه ارائه خدمات در رابطه با قلیان فعالیت دارند. اما می توانیم بگوییم که هیچکدام از مجموعه های موجود قابلیت رقابت با مجموعه قلیان عربی را ندارد. این فروشگاه به دلیل فعالیت طولانی و درخشانی که در زمینه فروش انواع قلیان های عربی و غیر عربی دارد، بهترین گزینه برای خرید محصول است.

بنابراین اگر قصد تهیه یک قلیان فوق العاده را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب این مجموعه است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی راهنما خرید قلیان پرداختیم‌. قطعا خرید قلیان نیز مانند خرید سایر اجناس و کالاهای موجود در بازار نیازمند صرف وقت و توجه کافی است.

توصیه ما به شما این است که اگر قصد خرید یک قلیان ایده آل را دارید، در مرحله اول ویژگی های قلیان منتخب خود را انتخاب کنید. آنگاه بودجه در نظر گرفته برای خرید را مشخص کنید. پس از گذراندن این مرحله حالا نوبت انتخاب یک مجموعه معتبر برای خرید آنچه است که انتخاب کرده‌اید. مجموعه ما بهترین گزینه برای خرید قلیان خواهد بود.

مقاله برایتان مفید بود؟

این مقاله رابه اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدید ترین مقالات
Start typing to see posts you are looking for.